19 barre

Blev hela 19 år i söndags. Helt meningslös ålder enligt mig. Jag menar, när man fyllde 18 så fick man ta körkort, gå ut på krogen, köpa cigaretter, lättöl. Vid nitton händer ju absolut ingenting. När man fyller 20 får man gå på systembolaget.
 
Hade en lite annorlunda halloween och födelsedag iår! Tidigt på lördag morgon packade jag och mamma hästen och oss själva, och drog iväg mot axevalla travbana! Måste säga att det är jävligt pampig anläggning! Lipizzanerföreningen hade domarträff, vilket innebär att dom tog dit internationella domare, som fick föreläsa för våra svenska domare. Samtidigt gjorde Morganhästarna samma sak. Därför var jag och Najad där. Najad var en utav hästarna som valdes ut för att visas för domarna så de kunde diskutera. Lördag så visades hästarna på förmiddagen, och på eftermiddagen föreläste vår utlänska domare Yvonne Peeters. På kvällen hade vi en fin middag med god mat och vin. Det bästa av allt var att jag behövde inte betala en spänn för hela helgen, då jag stod för hästen. Så fick mat för två dagar, kursen gratis,  och boende. Lyxigt va? Söndag så visades hästarna igen. Måste säga att man känner sig lite uttittad när man står med hästen och det står mellan 50 och 100 pers och kollar och bedömmer hästen. Haha... Najads första resa själv så han har vart lite jobbig att hantera. Små saker har utlöst väldigt stora reaktioner. När jag sprang med honom på söndagen lyckades jag få en spark på handen. YES. Najad skulle väl leka lite och gjorde något med bakhoven, träggade mig på handen. Blev helt förskräckt när det tog emot haha. 
 
Mycket trevlig helg med härligt folk! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0