Horsestory

Hallå folket! Tänkte visa hur det sett ut genom åren för er ;) 
 
Första hästen jag hade var Romeo. En dartmoor, 124 cm i mankhöjd! Sötaste hästen på denna jord! Synd att man växer och blir längre asså :( 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen kommer Comet! Comet va oxå en b-ponny, men av den större modellen. Han va irländsk hopponny, alltså det va nog lite allt möjligt. Men hoppa kunde han! 
 
Finns en fin historia bakom att jag fick Comet av mina föräldrar. 
När jag hade Romeo så va jag och red hos Kerstin i kungsbacka! Men det var någon gång som jag fick åka dit och låna en ridskolehäst ist för Romeo va förkyld! Det va första gången jag satt på Comet! Comet beskrevs som en jättehet, omöjlig ponny osv osv. Han stod hos kerstin och användes som ridskoleponny, men han stod egentligen på ingvarssons försäljingsstall. Kerstin blev helt förbluffad, ni passar som handen i hansken sa hon! Comet var lugn och sansad, rusade inte. Berodde antagligen på att jag inte blev rädd när det blåste på lite, och inte drog. Blev helr kär i Comet... Well, jag ville tävla och Romeo tyckte verkligen inte om det. Han blev så otroligt nervös, lös i magen osv. Han gillade skogen bättre än tävlingsplatser helt enkelt! Slutade med att Comet fick komma hem till oss. Åh vad lycklig jag va! 
 
Han va mager, knappt några muskler, rädd för män. visade ögonvitorna hela tiden. Han va osäker, slet sig osv.. Vi jobbade med honom. Han blev säkrare med tiden, och blev tillslut världens goaste! Lugna fina ögon! Jag och Comet tävlade upp till LA tillsammans med resultat! Världens finaste kamrat va han! 
 
 
 
 
 
 
Sen har vi Nimbus! Nimbus är en D-ponny och är våran egen uppfödning! Nimbus är en för liten lipizzaner. Så han var inte som en ponny att rida, han var som en häst att rida. Otroligt stort steg, krävde ridning verkligen! Lärde mig mycket under den tiden jag hade honom! Nimbus var bara 5år när dessa bilder är tagna. Tävlade Nimbus som högst LB i hoppning. Inga större framgångar där tyvärr då det aldrig riktigt stämde mellan oss. 
Numera finns Nimbus hos en äldre dam cirka 30 minuter härifrån! Dom tar sina turer ut i skogen och tränar dressyr emellanåt, och han stormtrivs! Så kul att kunna åka och hälsa på honom ibland! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla bilder är tagna av http://ohwall.se/ ! Bilderna är från olika ridläger på ET ridcenter i Tranemo!
 

Kommentarer
Postat av: Ida - foto & häst

härliga bilder :)

Svar: Tackar!
Rebecka Petersson

2014-05-21 @ 16:03:50 - http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Agnes Bjurek

Vilka mysiga bilder! :D

Svar: Tack så mycket! :)
Rebecka Petersson

2014-05-21 @ 16:37:26 - http://agnesbjurek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0