En "liten" uppdatering

Det va ett tagsen jag skrev här nu haha, har haft för mycket annat att tänka på så har inte blivit något inlägg. 
I förra inlägget lovade jag att skriva ett inlägg om aktiviteterna på det senaste! Men inser att det blir jävligt mycket så väljer ut mina tre favoriter! 
 
Jag och mamma var på Göteborg horse show och Eurohorse på fredagen den 1 mars! 
Den dagen vi går på ghs är våran mamma&dotter dag! Himla mysig dag! Vi gjorde så att vi tog bussen in iår, väldigt händigt för oss som har cirka en timma till göteborg med direktbussen! Det lyxiga var ju att i och med att ingen av oss skulle köra hem, så vi kunde dela på en öl till maten! Så roligt när man är inne där och går, för då träffar man människor man inte träffar så ofta annars, vänner, gamla ridkompisar osv. Så ghs är ju defintivt eventet då alla hästtokiga är samlade haha! Varken jag eller morsan var farliga på shoppingen iår, vi införskaffade oss varsin stallbok och jag köpte ett nytt träns till mimmi!  Hon ryckte ju av båda sidostyckerna på sitt andra genom att ta ner huvudet och ställa sig på tygeln för att sedan rycka upp huvudet.. Men ska låta sadelmakarn tillverka ett nytt nackstycke till det tränset, för det matchar ju min hoppsadel och martingal i färg perfekt! 
Det nya tränset är så himla fint!! Det är mörk brunt, med en lite bredare nosgrimma. Lädret är hur fint som helst, mjukt och skönt, kommer bloi superfint när man fått smort det några gånger! Fick tränset+tyglar för mässpriset 390:- när det egentligen kostade över 1000 spänn.. Känner att man har flyt ibland!! Har ingen bra bild på det nu, men det kommer när jag fotar nästa gång! 
 
Vet inte om jag nämnt det här innan, men jag seglar också! 
Dagen efter ghs var jag på kurs, som min seglarklubb skickade mig på! Kursen gällde seglarskoleansvariga. Jag var under 2013 ledare för seglarlägrerna som MKSK håller, så lärde barn från sju år att segla! Så nu fick jag en kurs som var om detta! En mycket rolig dag! Denna kursen finns nämligen bara i Göteborg och Stockholm, så var seglare från större delen av landet, så vi hade ju en del att diskutera kan jag säga! Lärde mig mycket nytt, LOK-stöd, SISU- bidrag och uppdrag segling, mycket jag inte hade hört om innan! Tackar de två mycket duktiga kursledarna! Seglarförbundet höll i kursen så fick med mig en snygg t-shirt som det står "certified" på och ett kursintyg hem! 
 
Fick rikitgt fin mat på Långedrag värdshus! Vi fick dessutom ett bord som hade utsikt över havet! Rekommenderar er att gå hit om ni är i långedrag!
 
Den tredje händelsen är 100-dagars i Varberg!
Så sjukt hur fort tiden går, nu är det mindre tvåsifftrigt nummer dagar kvar till studenten! Så himla skönt! 
Mitt i veckan så var det firande i Varberg! Lite mys med tacos och semla innan vi drog dit! Det var havstema på kvällen, så alla var ju utklädda! Himla kul kväll med mycket dans! 
 
I sällskapet har vi en pirat, en strandtjej, en fiskare, en matros, en pingvin (häftigaste utklädnaden!!), en fiskare till? , och två badglada tjejer ;) 
 

Nu lovar jag att bli bättre på att uppdatera haha! Ha det bra, puss&kram! Nu ska jag ut och rida ett pass med min tös! Kommer väl ett inlägg om det sen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0