Tja tja bloggen!

Lite för längesen jag skrev här kanske? Har fullt upp så därför jag inte skrivit något här. Men det kommer ju något gott ur det med. Nu har jag ju massvis att skriva om! Är ledig fram till fredag, vilket är väldigt skönt! 
 
Kan börja med att berätta om midsommarafton! Glad midsommar i efterskott på er! Jobbade till nio dagen innan, och steg upp halv sex på självaste midsommarafton. Bussen gick mot underbara götet kl. 06:30. Sedan satt jag på tåget mot Skövde, för att sedan ta bussen tll Tibro, där farmor väntade! Min underbara farmor. Nittio bast i år men lika jävla enveten för de, ger aldrig upp! Farmor orkar inte köra 3h själv längre så jag äkte upp för att hämta henne så att hon kunde vara med att fira min faster, hennes barn på hennes 65-årsdag. Tänk att min faster fyllde pensionär! Så på kvällen bar det av mot Kungsbacka för att träffa släkten! Farmor stannade i Kungsbacka men hennes bil stannade här. Gissa vad? Jag har blivit med bil! Pratade med farmor i telefon en kväll, och helt plötsligt säger hon "Du Rebecka, jag är nittio i år och jag borde inte köra bil längre, samt att jag inte har någon användning för den längre. Vill du ha min bil?". Jag blev helt chockad! Sicken present! Så nu står det ännu en peugeot på gården. Namnen varierar lite, hon kallas silverkulan, pärlan eller räserfia. 
Lite bilder från midsommarafton! 
 
En fin midommarafton! Veckan efter bjöd på fler glada seglare. Ännu två läger hölls på Mos Strand. En vecka med lite sol, lite regn och en del fin vind! Synd att klaga ;) Lite bilder, några av dem kommer hamna i markbladet nästa vecka!
 
Och avslutningsvis, lite om dagen! Började med kappsegling på Mos i trissen medf farsan. Det gick jättedåligt. Inget mer behöver sägas ;) Sen slipade jag lite på mimmi i paddocken. Lite bilder på de med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0