Utmanade mig själv

Jag insåg idag att jag har varit en riktig liten fegis! 

När jag va 11år gammal fick jag reda på att jag hade synfel. Min mamma och jag satt i bilen, mamma skrattar till, och säger: roligt registreringsskylt på bilen framför oss! Jag: jag ser inte vad det står. Slutade iaf med att jag va hos optikern och skaffade mig ett par glasögon. 

Vad får man för kommentarer? Jo, "glasögonorm", "tönt", "pluggis". För att nämna några. Detta resulterade i att jag istället för glasögon började bära linser. 
Sen dess har jag bara använt linser, varje dag i skolan. 

Idag trotsade jag min illvilja och rädsla för taskiga kommentarer, 7 år senare. Idag hade jag glasögon i skolan! Allt jag fick höra var att jag är jättefin i mina glasögon! Vilket gjorde mig väldigt glad och lättad! 

I en viss ålder är det viktigt med ett visst märke på jeansen, skorna osv. Precis som de, så kanske glasögon inte passade in i den looken. Men det ger inte dom andra barnen rätt att mobba! 

Följ mitt exempel, våga! Det är bättre än att va rädd för något! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0