Thoughts about progress

Ibland slår tanken en, hur långt man kommit och hur mycket man kämpat för att komma dit! Jag menar, det finns en skillnad i att få framgång i ridsporten och i andra sporter. Fick frågan "hur många timmar tror du att du lägger på din häst varje vecka?" på min arbetsintervju förra veckan. När jag började räkna på det, så insåg jag att det är rätt mycket tid som läggs på hästen! Jämför man med en vanligare bollsport så kanske dom tränar 2ggr i veckan, cirka 4h + match i jämförelse med mina 11 - 12h per vecka i stallet. Varav cirka 7h av dom spenderas på hästryggen för att vi ska bli ett bättre team! Det är rätt sjukt när man jämför. När jag praoade på ett hoppstall för några år sedan, så sa dom såhär: detta är inget jobb, det är mer en livsstil. Hästarna behöver ju tas hand om och ridas på helgerna med, när alla andra med ett vanligt jobb är lediga. Man lägger ner så mycket jobb på detta, och man orkar nog bara med det om man verkligen verkligen älskar hästar & ridning! Alla gångerna man åkt av och skadat sig, men ändå suttit upp direkt igen för att man inte vill ge upp! Tror de flesta ryttare känner igen sig där.

Jag följer ryttareliten på SVT nu, och där ser man verkligen hur hårt dom får slita för sina välförtjänta framgångar! 

Jag vill inte på något sätt se ner på de andra sporterna får jag påpeka, jag använde dom bara som ett referensmått! Dock tycker jag att det är svinlöjligt när fotbollspelararna filmar på plan.. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0