GHS & Eurohorse

Årets hästfest är över, sadface. 

Göteborg horse show får en att vilja träna hårdare, bättre för att nå till toppen eller sitt mål. Inspirerande att se världsstjärnorna! Jag och mamma var inne och kollade på onsdagen, för att vi var sena med att boka biljetter, och man vill ju inte sitta så man kan nå taket.. Peter Markne höll clinic med bloggdrottningen Nellie Berntsson, hennes lillasyster och tränare. Jag var spänd på att se nellie rida, hennes häst High Hope är ju sagolik! Men blev tyvärr inte särskilt imponerad. Hästen gick betslad på en pelhamstång, som nellie fregnilt höll i för att hästen inte skulle springa i 120. Ja nellie är bara 14 år gammal, hon är duktig och hungrig på att lära sig mer, men jag tror att det är för tidigt för henne att rida en så stor och het häst. Peter sa flera gånger att hon skulle släppa på handen så jag såg inte i syne, men jag hoppas att hon lär sig att rida henne i sätet, för då kommer dom långt tillsammans! Det var jättekul att se hur välriden Malin Trollnäs häst var. 

Mässan är något speciellt att gå på, en ryttares mecka verkligen. Finns ju allt mellan himmel och jord för oss hästnördar. När jag gick in visste jag en sak som jag behövde, en tävlingstopp. Jag köpte en ny/ begagnad ridkavaj för någon månad sen. En tjej som köpt en kavaj som hon använde två gånger, som hon sedan kom på att hon inte var nöjd med, för ljus blå färg. Jag tyckte den var ursnygg och fick den till halva priset! Kanon va? 

Eurostar olympia, älskar färgen! 
Köpte en tävlingstopp från HV POLO, lite snyggt bling på knapparna och på kragen!

Införskaffade mig även ett par nya vita ridbyxor. Skitbra kvalité och plånboken gillade dom med
med... För mig spelar inte märket någon roll. Har aldrig hört talats om märket förut men det var bra kvalitet och lite roligt motiv och dragkedja på bakfickan! Ska få premiäranvända de vita ridbyxorna nästa helg, mer säger jag inte, just nu iallafall... 

Vi trillade in på ett ställe där dom gjorde fina tävlingsuppsättningar... 
Mammas fina uppsättning 
Min uppsättning 
Fanns massa fint att sätta i håret...
En annan rolig sak, jag och mamma hamnade med på tidningen ridsports instagrambild! Ser ni oss? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0