Tips!

Sitter hemma och funderar på vad jag ska göra med Mimmi idag.. Vet att jag behövder jobba med att få henne att vänta på hinder och "kriga" lite mindre. Har inget cavalettimaterial hemma tyvärr, för det hade vart så bra med en cavalettiserie och ett litet rätuppstående. Men har en plan hur jag ska tillverka dessa hemma! Ska visa er hur jag tänker när dom är klara! 
 
Hoppträningarna för Niclas har gett så mycket resultat! Grunderna börjar sitta, hon är mycket starkare i galoppen och hon tycker att det är jättekul! Jag med för den delen. Det är en sån skillnad att hoppa Mimmi och hoppa Nimbus, D-ponnyn som jag hade innan. Vi hamnade för fel tränare vilket resulterade i obehagliga stopp och avåkningar. Numbus blev osäker och stoppade sedan på det mesta som såg misstänksamt ut. Jag va ju lika osäker jag, moment 22 sådär. Dock blev ju detta mycket bättre när vi slutade för den tränaren, la hoppningen på hyllan ett tag och tränade på dressyren. Min poäng är att, med Mimmi har inget gått fel på vägen och hon litar fullständigt på min förmåga att bedömma hinder, så det bara flyter. Efter problem tidigare känns det som en stor jävla seger att jag med framgång har ridit in och sedan hoppat in min första storhäst! Mimmi som jag haft i snart 6år, herregud vad tiden går fort! 

Tillbaka till tipset.. Vill ni ha inspo till övningar, kolla in HM's serie med Malin och Peder. De visar sina bästa övningar, allt från bommar till cavaletti till hinderövningar och hur man ska tänka! 
 
Här har ni första avsnittet: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0