Helgen in general

Denna helgen har varit g r y m ! 
Va uppe tidigt och red min fina tjej i lördags, vi började hoppa lite. Ett litet hinder med en travbom framför så hon hade lätt att hitta avsprångspunkten! Detta gjorde hon jättebra! Hoppade Max en tio språng totalt men det räckte! Hon gjorde det bra, så då la jag av där. Det tror jag är viktigt när man introducerar dem till något nytt, att man inte gör för mycket så att de tappar suget. Man ska sluta där det går bra så att dom tycker att det är roligt! 
Sen drog jag och Johnny till Herrljunga! Jag har haft grymt roligt och har massa fina bilder som jag ska ladda upp här när jag har tid! 
När jag kom hem idag vid femtiden så körde jag ett pass till med Mimmi! Fast denna gången la jag till en kombination, typ. Först satte jag ett jättelångt hinder, sen 10m till nästa, två galoppsprång, till ett räcke som jag la lite högre så att hon iaf behövde hoppa över det! Så kom i trav på första och i landningen rullade hon över i galopp och fick en bra avsprångspunkt till det andra hindret! Hon va jätteduktig verkligen! Hoppar så fint så! Försöker bara ge henne lite vana nu, inget svårt, hon ska bara få några bra språng i kroppen! Så nu kan jag väl säga att jag påbörjat hennes inhoppning! Tjoho! 
Jag och Johnny på tåget mot Herrljunga haha..
Lite glass i solen va inte helt fel på hemvägen 
Inga stora hinder, men det är en början i alla fall!
Min fina gosiga flicka 
Trött tjej haha! Inte fysiskt men psykiskt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0